lauantai 9. toukokuuta 2015

Vyöhyketerapiaa, lääkäriä ja yllätystä

Oon nyt käyny vyöhyketerapiassa kaks kertaa. Ekalla kerralla mulla oli tunnin aika ja aluksi puhuttiin siitä miks sinne olin tullu ja mihin vaivaan haluaisin apua. Mä sitten rohkeasti kerroin että raskauden toive mielessäni sinne olin ajan varannut ja täytyy kyllä sanoa että vastaanotto oli mitä parhain mun asialle :) Tämä terapeutti nimittäin itse kertoi saaneensa lapsen hedelmöityshoidon kautta ja siksi aihe on hänelle hyvin läheinen ja hän on opiskellut juuri sitä osaa vyöhyketerapiasta, millä voi vaikuttaa näihin asioihin. Tunti meni siinä pedillä maatessa tosi nopeasti ja kyllähän niitä kipeitä heijastekohtia löyty. Kohdun ja munasarjojen alueet oli tosi arat, samoin niskat ja alaselkä, mikä ei kyllä yllättänyt yhtään, oonhan perinyt geenit huonoselkäsyyteen.

                   Kuva lainattu googlesta

Toinen hoitokerta olikin sitten puoltoista tuntia ja sit käytiin koko kroppa läpi ja edelleen samat paikat kipeenä. Ekan kerran jälkeen kyl huomasin et juoksin vessassa vähän väliä ja munasarjoista ja kohdunalueelta tuntu erilaisia vihlasuja ja tuntemuksia ja nyt tän toisen kerran jälkeen oli sama juttu. Ja molemmilla kertojen jälkeen on ollu tosi rentoutunut olo, joten vaikka ei tämä kokeillu tuottaisi plussaa testiin, ni ainaki stressiä on lievittänyt :) Ens viikolla on sit vielä yks kerta ja sit odotellaan tuleeko plussa testiin vai ei :)

Kävin myös tällä viikolla gynellä, noi menkkakivut kun on koko ajan pahentunut ja se endometrioosi epäily on kummitellut tuolla taustalla. Ni päätin sit käydä tarkistuttamassa tilanteen. Onneksi pesäkkeitä ei edelleenkään löytynyt, mutta ihan 100% varmuudella ei endometrioosia pysty pois sulkemaan muuten kuin tähystyksellä. Mutta toi ettei pesäkkeitä tunnu siellä eikä puol vuotta sitten tehdyssä ultrassa näkyny, luo onneks toivoa siitä ettei sitä olisikaan. Lääkäri alkoi epäillä että saattaisi olla ovulaatiohäiriö mulla kun kerroin että ovis saattaa tulla toisena kuukautena 16 päivää ennen menkkoja ja toisena taas 12 päivää ennen. Hän sitten määräs mulle terolut nimisen keltarauhashormonin, jotta kierto saadaan tasattua ja sitä kautta toivottavasti myös apua kipuihin ja tietty mikä tärkeintä jos se auttaisi sen plussan saamiseen. Ainoa miinus asiassa on että kyseinen lääke on loppu kaikkialta ja sitä tulee vasta kesäkuussa, joten tähän kiertoon en sitä käyttöön kerennyt ottaa.

 

Tällänen ylläri tupsahti testiin kp15 ilman ennakkovarotuksia vilkkuvalla hymynaamalla, vaan tuli suoraan tuo pysyvä hymiö. Elikkä nyt jos kierto on taas sen 33 päivää pitkä, on mulla se luteaali vaihe taas 18 päivää pitkä..


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti